Video-uri cu trasee de alpinism şi escaladă din România

• Video
|<<   <<       Video 1-4 / 274       >>   >>|

Fisura Roşie 5B, 6+ A0 (7-)

Traseu medaliat Fantastic Descriere Topo Poză Coordonate English translation

Emil Fomino, Ion Ionescu, Dorin Grigorescu - 13.10.1955
Film - Mihai Sava - 22.09.2018
LC1: Începe in partea superioara a Circului de Piatră. Urcam de pe brana de iarba oblic stanga o fata cazuta punctata ici-colo cu iarba, spre un diedru cu o fisura ca o paranteza aflata pe dreapta noastra, unde gasim 2 pitoane, la inceput si la sfarsit. Cotim usor diagonal stanga spre o zona cu iarba, unde gasim pe dreapta un piton la vreo 8m, apoi in sus 3-4m spre o regrupare intermediara cu 2 pitoane legate cu cordelina pe care asiguram si o depasim. Continuam 10-12 m spre stanga in traversare usor ascendenta peste iarba si stanca pana in regruparea comoda cu piton si spit. LC2: Imediat dupa regrupare dam de un prag de pamant inalt de 1,80m pe care ne saltam tinandu-ne bine de iarba, la picioare fiind destul de incomod. Ajungem la un spit si abordam fisura cu latime variabila in bavareza sau folosind si prizele de pe dreapta. Mai sus asiguram 2 tevi in fisura, una dintre acestea mancata partial de rugina, şi un piton pe stanga fisurii. Reintalnim combinatia stanca (mici placi/lespezi verticale) si iarba unde trebuie sa fim atenti pe ce calcam. Putem pune un friend BD C4 marimea 0.75 dupa o mica lespede verticala. Mai gasim 2 pitoane si iesim pe teren usor care ne...  mai mult >>

Bebe şi Mircea 6A, 6+ A1 (7)

Descriere Topo Poză Coordonate

Emil Coliban - 1979
Film - Mihai Sava - 01.09.2018
Lungimea 1, 40m: Începe din stânga poienii. Este primul traseu cu acces din poiana (urmat de Poseidon). Ceva mai sus, se mai poate distinge, cu dificultate, inscripția “Bebe și Mircea”, și un piton roșu. Traseul merge în sus, urmărind o secvență de praguri friabile, și având ca reper tavanul (ce va fi traversat în lungimea 2). Pitoanele sunt rare, iar posibilitățile de protejare - mai precare, însă cățăratul este ușor. Regruparea se face pe o brână comodă, chiar înaintea tavanului, unde se află 3 pitoane batute bine. Lungimea 2, 30m: Începe cu traversarea prin stânga a tavanului, asigurată de 4 pitoane ce par solide. Mișcarea de ieșire din tavan pare expusă, însă poate fi protejată: există un piton la care se poate ajunge din tavan. Traseul continuă în traversare stânga, pe o fisură oblică. Pitoanele sunt mai rare aici, dar se pot pune mobile. Cățărarea este un pic mai susținută, inclusiv după ieșirea din tavan, însă...  mai mult >>

Traseul Balcoanelor 5A, 6+ A0 (7)

Traseu medaliat Fantastic Descriere Topo Poză Coordonate

Florin Stan, Nicolae Călin - 1957
Film - Mihai Sava - 05.08.2018
Traseul Balcoanelor este unul dintre cele mai populare și bine asigurate trasee din Peretele Coștilei. 4 lungimi de coardă cu priveliște superbă asupra abruptului Coștilei.  mai mult >>

Codiță 7/7+

Descriere

Costel Cojanu - 08.2018
Film - https://www.facebook.com/nelu.sacarea - 01.08.2018
Se află în stânga traseului Fly. Pasul este înainte de top.  mai mult >>

|<<   <<       Video 1-4 / 274       >>   >>|

Trasee parcurse recent în ţară

Valea Seacă dintre Clăi 1B

Face legătura între poteca Schiel ("Jepii Mari") şi Brâul Mare al Jepilor. Cea mai înaltă săritoare se află în partea inferioară a văii. Prezintă şi 2 ferestre pe parcurs. Majoritatea săritorilor dificil de descăţărat au pitoane deasupra, pe unul dintre versanţi.
    Loredana Șucu - 15.11.2018

Lupul cel Rău 5B, 6+ A0 (7-)

Lupul cel rău este cel mai lung traseu din Peretele Animalelor și cel mai popular. O serie de diedre și obstacole frumoase, nu foarte dificile și bine asigurate.