Astăzi Busuioc Păun împlineşte frumoasa vârstă de 100 ani. La mulţi ani!. Astăzi se împlinesc 80 ani de la deschiderea traseului Marea Surplombă - varianta cu ieşire în Creastă (Peretele Gălbenelelor), 58 ani de la deschiderea traseului Piciorul Judelui Mare (Faţa dinspre Turnul Porţii) (Vârful Judele (Mare))

Video-uri cu trasee clasice şi de escaladă din România

• Video
|<<   <<       Video 1-4 / 384       >>   >>|

Muchia Căprioarei 4B, 6+ (5+, A0)

Traseu medaliat Fantastic Descriere Topo Poză Cu comentarii Coordonate

Viorel Nicolaescu
Film - Mihai Sava - 11.09.2019
Traseu reparat cu ancore mecanice la finalul anului 2016/începutul anului 2017. Fiecare regrupare are câte 1 spit, iar penultima lungime 3 spituri. LC 1 - Pleacă pe muchie, pe partea stîngă a acesteia şi la 6 m mai sus traversăm spre dreapta pe sub o burtă cu o concavitate unde avem şi primul piton. Continuăm spre dreapta, uşor ascendent pe nişte praguri friabile şi apoi ne orientăm vertical stînga spre creastă întîlnind o primă regrupare intermediară. Trecem de aceasta şi continuăm pe muchie pînă ajungem pe un mic ţanc unde regrupăm comod. Lungimea are 40 m şi este slab asigurată găsind doar vreo cinci pitoane. Dificultatea nu depăşeste gradul 4. LC 2 - Plecăm spre stînga ascendent vreo 3 m pînă la primul piton apoi tot în sus pe o faţă uşor căzută unde avem un pas mai tehnic, pe la gradul 5plus, asigurat bine. După depăşirea acestuia urcăm pe muchie pînă la o regrupare intermediară pe care o depăşim continuînd să...  mai mult >>

Semiluna roşie 9-/9

Topo Coordonate

Eugen Lazăr, Bogdan Dudău - 2003
Film - Cornel Sain - 08.09.2019

Fisura Albastră Directă 6B, 8+ (7-, A1)

Traseu medaliat Fantastic Descriere Topo Poză Coordonate English translation

Alexandru Floricioiu, Norbert Hiemesch, Roland Welkens - 1956
Film - Titus Gonțea - 28.07.2019
Cel mai cunoscut traseu de alpinism din România. O fisură impozantă care veghează orașul Bușteni din Peretele Văii Albe, cel mai înalt perete de cățărare din țară.  mai mult >>

Fisura Răsucită 4B, 6+ (6, A0)

Traseu medaliat Fantastic Descriere Topo Coordonate English translation

Pompiliu Pascu, Florin Stan - 20.08.1956
Film - Mihai Sava - 21.07.2019
Prima lungime începe cu o traversare ascendent dreapta, peste o placă, apoi se urcă vertical vreo 8 m până pe un prag pe care se avansează spre baza unei fisuri. Pentru o tracţionare mai lejeră a corzilor se poate regrupa la începutul acestei fisuri. Eu am continuat spre următoarea regrupare. Se urcă pe faţa din stânga până spre finalul fisurii unde, ori se trece direct porţiunea finală, puţin dată pe spate, ori se ocoleşte prin stânga. Imediat deasupra acestei porţiuni se face puţin dreapta urcând spre un copac uscat ce marchează locul regrupării. A doua lungime urmăreşte vreo 6-7 m o fisură verticală apoi traversează spre dreapta ascendent câţiva metri spre o bucată de stâncă desprinsă de perete şi care parcă stă să cadă (în sus se mai văd spituri şi pitoane cu cordelină, însă traseul nu este pe acolo, acelea sunt din Şoricel). Am păşit pe aceasta cu mare prudenţă încercând să mă sprijin cât...  mai mult >>