Video-uri cu trasee clasice şi de escaladă din România

• Video
|<<   <<       Video 1-4 / 641       >>   >>|

Ioni Mânzatu

Descriere Poză

- 14.04.2021
Primul traseu 8a -  Smash, Herculane. A participat la Herculane Climbing Open in 2004 - locul 22 (20.51 puncte). Trasee in premiera ground up Costila : Flamingo TD 6c . Piticot TD 7a Trasee parcurse iarna: Fisura Albastra 1999. Scorpionul 2002,. Galiani 2003. Don Corleone 2002 Nivel maxim escalada faleză 8a Amenajator trasee escalada Tamina, Belvedere, etc  mai mult >>

Creasta Estică 4A, 5c (A0)

Traseu medaliat Fantastic Descriere Topo Poză Cu video Coordonate English translation

Matei Schenn, Anton Fogarascher - 1952
Film - Urucu Marius - 02.04.2021
Un traseu ușor și clasic în Cheile Bicazului, cu priveliște superbă către chei, accesibil pe tot parcursul anului și recomandat de primăvara devreme până toamna târziu.  mai mult >>

Traseul Roşculeţ (Muchia Estică din Umărul Gălbenelelor) 3B, 5c+ (4c+, A1)

Fantastic Descriere Topo Poză Cu video Coordonate

Gheorghe Roşculeţ, Dinu Cunescu - 1943
Film - Cristian Marin - 14.03.2021
Ne legăm în coardă la baza unei fisuri nu foarte evidente. LC 1: Începe printr-o traversare uşor dreapta (1 m), apoi în sus pe o fisură fragmentată de multe praguri de iarbă. Înaintea pasului lungimii avem un piton (singurul de pe lungime). Se iese pe o brână de iarbă, pe care se merge 5m către dreapta până în regrupare, pe partea stângă la 2 spituri. 35 m, grad 3plus. LC 2: Începe tare, uşor surplombat, pe faţa de deasupra regrupării. Pasajul are 3 m, şi un grad pe la 6/6plus, foarte bine asigurat. Continuăm spre dreapta uşor ascendent pe o brână de piatră până la baza unei fisuri arcuite spre stânga, de aproximativ 8-10 m, bine pitonată. Regrupăm pe o platformă mare de iarbă, la baza unui hornuleţ la 2 spituri pe partea dreaptă. 35 m, grad 6/6plus. LC 3: Se urcă în sus pe un hornuleţ/fisură largă, însă prizele cele mai bune sunt pe faţa din stânga acestuia. Pe această secţiune se găsesc 2-3 pitoane și un spit la finalul...  mai mult >>

Hornul Mare-Negru 3B, 5c

Descriere Poză Cu video Coordonate

Emilian Cristea, Dan Pichiu - 02.10.1969
Film - Urucu Marius - 08.03.2021
Traseul se află în Peretele Bucura II, în extremitatea stângă a peretelui (având la bază marcat nr. 11), flancat 20 m la stânga de Creasta 25 Octombrie, iar 30 m la dreapta de Creasta Vulturilor. Traseul se constituie practic pe scocul (apoi hornul) ce delimitează cele 2 creste. LC 1: Se desfăşoară de-a lungul unui horn cu înclinaţie accentuată, cca 30 m. LC 2: Se străbate o zonă înierbată, pe faţa peretelui, pentru cca 40 m. LC 3: Ne căţărăm pe peretele cu aspect de horn. Se evită prin stânga o surplombă, pe o fisură verticală de cca 8 m, după care regrupăm. LC 4: Se urcă în continuare pe horn, care devine dificil din cauza vegetaţiei de pe feţele sale. LC 5: Ramonăm 25 m în horn, după care depăşim o surplombă cu un piton. LC 6: Cu ajutorul a 3 pitoane trecem o surplombă, apoi hornul se pierde într-o creastă bolovănoasă. LC 7-9: Reprezintă cca 100 m pe care îi parcurgem pe Creasta 25 Octombrie, fără dificultăţi alpine...  mai mult >>

|<<   <<       Video 1-4 / 641       >>   >>|

Ultimele trasee reparate

Traseul Alveolelor 5A, 6c+ (6a, A0+)

Unul dintre cele mai frumoase trasee din Făgetul Ciucului.
     - 17.10.2020

Lacrima de Piatră 5B, 7a+ (6a, A1)

Unul dintre cele mai populare trasee din Cheile Bicazului. Marele clasic din Fagetul Ciucului a fost reparat in toamna anului 2020. Varianta Jimi Hendrix este asigurata mai aerisit, restul traseului destul de des, permitand trecerea cu scarita sau A0.