Astăzi se împlinesc 71 ani de la deschiderea traseului Traversarea Peretelui Ciorânga Mare (Peretele Ciorânga Mare).  Astăzi se împlinesc 77 ani de la deschiderea traseului Traseul Central din Peretele Piscului Rece (Peretele Piscului Rece).

Video-uri cu trasee clasice şi de escaladă din România

• Video
|<<   <<       Video 1-4 / 380       >>   >>|

Fisura Albastră Directă 6B, 7- A1 (8+)

Traseu medaliat Fantastic Descriere Topo Poză Coordonate English translation

Alexandru Floricioiu, Norbert Hiemesch, Roland Welkens - 1956
Film - Titus Gonțea - 28.07.2019
Cel mai cunoscut traseu de alpinism din România. O fisură impozantă care veghează orașul Bușteni din Peretele Văii Albe, cel mai înalt perete de cățărare din țară.  mai mult >>

Fisura Răsucită 4B, 6 A0 (6+)

Traseu medaliat Fantastic Descriere Topo Coordonate English translation

Pompiliu Pascu, Florin Stan - 20.08.1956
Film - Mihai Sava - 21.07.2019
Prima lungime începe cu o traversare ascendent dreapta, peste o placă, apoi se urcă vertical vreo 8 m până pe un prag pe care se avansează spre baza unei fisuri. Pentru o tracţionare mai lejeră a corzilor se poate regrupa la începutul acestei fisuri. Eu am continuat spre următoarea regrupare. Se urcă pe faţa din stânga până spre finalul fisurii unde, ori se trece direct porţiunea finală, puţin dată pe spate, ori se ocoleşte prin stânga. Imediat deasupra acestei porţiuni se face puţin dreapta urcând spre un copac uscat ce marchează locul regrupării. A doua lungime urmăreşte vreo 6-7 m o fisură verticală apoi traversează spre dreapta ascendent câţiva metri spre o bucată de stâncă desprinsă de perete şi care parcă stă să cadă (în sus se mai văd spituri şi pitoane cu cordelină, însă traseul nu este pe acolo, acelea sunt din Şoricel). Am păşit pe aceasta cu mare prudenţă încercând să mă sprijin cât...  mai mult >>

Grotelor 3B, 4+ A0 (6/6+)

Descriere Topo Poză Coordonate

Nicolae Pandrea, Ion Barbu - 15.06.1952
Film - Mihai Sava - 06.07.2019
Un traseu frumos, bine asigurat, recomandat începătorilor, având 2 puncte izolate de gradul 6, în rest ușurel.  mai mult >>

Marius Gane

Descriere Poză

Film - Morning Glory - 04.06.2019
        Salvator montan in cadrul formatiei Salvamont Pitesti.         1991- Elbrus 5.633 m, Ghermaghenov 3.990 m, Caucaz         1992- Creasta Shelda gr. 5B, Caucaz         1995- Vf. Demirkazik 3.756 m, Mt. Algadalgar (Turcia) (Premiera in peretele estic.)         1996- Nanga Parbat 8.125 m: (Nu se atinge varful, se ajunge la circa 8.000 m.)         1997- Dolomiti, Tre Cime, Marmolada (Italia)         1998- Traseul "Directa Americana” din Petit Dru, gr. ED (in conditii de iarna, pana la blocul incastrat)         1998-2001 -Chamonix (Franta): Stagii de initiator si monitor in alpinism, in cadrul unor reuniuni internationale         2002- Mont Blanc 4.810 m cu Mircea Donescu, Teo Vlad         2003- Aconcagua, 6.992 m, Anzi         2003 -...  mai mult >>