Vâlcel Anonim 1A

Sumar

Copaci

Descriere traseu

Debutul este unul accidentat, cu un prag în două trepte, în care pământul şi ierburile îşi fac loc printre lespezile friabile. Săritoarea poate fi trecută direct de către alpiniştii mai avansaţi sau poate fi ocolită 15 m prin dreapta, pe un perete înclinat unde arborii pot oferi un suport mai sigur.

Continuăm 45 - 60 minute pe panta care se apropie, pe alocuri, de 50 grade. Locurile pământoase alternează cu grohotiş format din bolovani de mari dimensiuni.

Spre final vâlcelul are o mică bifurcaţie: urcând rampa din stânga avem un punct de vedere excelent asupra Vâlcelului Mare al Stogului care despică cele două culmi principale; pe dreapta este calea noastră spre şaua dintre clăi, până acolo având de depăşit încă o rampă de circa 20 - 25 m, care poate fi abordată mai uşor căutând atent prispele înierbate.

În şaua dintre vârfuri vom găsi o colibă de pustnici (cu sobă şi pat, la nevoie poate fi loc de refugiu), iar spre nord putem în continuare să accesăm vârful principal, urcând ~ 100 - 120 m diferenţă de nivel.

Surse informaţii

Acces şi retragere

GPS: N 45° 16' 45.9" E 24° 07' 43.6"
Rută acces: Din şaua care desparte geografic Stogşoarele de Stogul se urmăreşte spre nord drumul forestier. Îl putem părăsi spre stânga în momentul în care începe să ocolească către estul masivului. Până la intrarea propriu-zisă în vâlcel se merge circa 20 min prin pădurea de foioase, către abrupt. În momentul în care se observă peretele sudic impozant, se ţine direcţia nord-vest care ne va conduce la intrarea în vâlcel.
Durată acces: 1h
Rută retragere: Din şaua dintre cele două clăi se poate coborî prin pădure, spre est, cu atenţie însă, urmărind îndeaproape firul unui vâlcel cu iarbă şi grohotiş. Dacă în prima parte este mai uşoară coborârea prin pădure, în zona inferioară a vâlcelului este preferat firul acestuia, pentru a se evita o un zid de câteva zeci de metri.

De la capătul vâlcelului se ţine încă 5 minute direcţia est, urmând a intra într-un traseu marcat cu cruce albastră care ocoleşte prin dosul Stogului.
Durată retragere: 1h

Poze

Sursă: Victor Anica

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs

Hartă

GPS: N 45° 16' 45.9" E 24° 07' 43.6"