Astăzi se împlinesc 8 ani de la deschiderea traseului Zeitgeist (Spiritul Timpului) (Peretele Bardosului)

Muchia vf. Albina (Muchia Albinei) 2A

Sumar

PitoaneAsigurări mobileCreastăCopaciFriabilPitoane şi ciocan

Descriere traseu

Pentru a intra în traseu vom urma pe jos drumul blocat cu bariera ce se ramifică din Transfăgărăşan, peste un pod în arc. După ce traversăm râul în dreptul muchiei vizate urcăm cu curaj prin pădure până ce dificultăţile cer legarea în coardă.
Intrarea si iesirea din traseu sunt matematice, urmarind valcelul de la baza peretelui, vegetatia pe acest valcel este foarte deasa, inconvenient dublat de grohotis si...prezenta ursilor.

Se urcă pe parcursul a peste 10 lungimi de coardă, in medie de 45m, până ce peretele îşi pierde din înclinaţie şi din interes.

Traseul urmăreşte muchia matematică şi are pitoane în punctele mai dificile. Pe LC2 sunt 2 pitoane, pe LC3, 3 pitoane si inca 2 pitoane la regruparea dintre LC3 si LC4.

Asigurarile mobile se pot folosi cu atentie (nuci in fisuri) deoarece stanca este destul de friabila. De asemenea prezintă nenumărate posibilităţi de asigurare cu bucle de coardă la colturi de stanca si copacei.
Surse informaţii

Descriere 2018 si foto - pagina FB Mihai Stoica

Acces şi retragere

GPS: N 45° 21' 59.2" E 24° 37' 42.8"
Rută acces: La cca 2 km de la ieşirea din Căpăţâneni întâlnim Hicrocentrala şi accesul spre cetatea Poienari (aproximativ 150m diferenţă de nivel). După încă 1km, la ieşirea din al doilea tunel, observăm pe stânga un jgheab imens ce se termină la ruinele cetăţii.
Continuând pe Transfăgărăşan încă 1 km privirea ne este atrasă spre dreapta de un diedru enorm ce formează versantul vestic al muntelui Albina. Muchia din dreapta diedrului constituie un traseu alpin de gradul 2A, interesant în special iarna.
Rută retragere: Pentru coborâre facem câteva rapeluri pe după copacii din partea stângă geografică a muchiei şi revenim la punctul de plecare.

Poze

Creasta Albina, vazuta din Transfagarasan. Muchia din dreapta diedrului mare.

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Jurnale & referinţe

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs

Film - Radu Ciofringeanu - 20.11.2015

Hartă

GPS: N 45° 21' 59.2" E 24° 37' 42.8"