Diedrul Corbilor 5A

Premieră şi reparații

Premieră: Adrian Chifor, Răzvan Budac, Diana Chirciu

Descriere traseu

Traseul are multe pitoane, câteva însă (pe lungimea 2) de neîncredere. Regrupările au de obicei 3 pitoane (excepţie prima care are 2 şi ultima, la copac). De evitat a se intra în traseu după ploi, traseul având destul de multe brâniţe cu pământ, după acestea fiind nevoiţi să căţărăm pasaje la aderenţă.

Traseul urcă între Muchia Iepuraşului şi Muchia Lupului cel Rău. Acesta urmăreşte 2 diedre aflate la jumătatea peretelui (care se află în umbră la primele ore ale dimineţii). Ca punct de reper pentru intrarea în traseu (nu are nume scris la bază) este un brad mare, crescut fix lângă perete şi un prim piton jalon, la 3-4m de la plecare.

LC 1 (55 m, grad 5): Lungimea se desfăşoară pe o faţă uşor friabilă şi cu ceva vegetaţie. După aprox 35-40m ajungem la o regrupare intermediară pe care o putem sări. De aici urcăm ascendent stânga peste nişte praguri de stâncă şi pământ până în regrupare. Lungime de 55m. Înainte de traversarea la stânga se ajunge în dreptul primului diedru din Lupul cel Rău. Tentația este de a face dreapta la regruparea strălucitoare pe spituri, dar regruparea corectă este la stânga.

Notă: Această lungime (de la regruparea intermediară până la finalul ei), este comună cu cea a unui alt traseu început în zonă (încă neterminat). Lungimea a fost deschisă de către Genu şi Nuşa Enache. Atenţie!, este o lungime foarte friabilă din care pot zbura bolovani mari (5-10 kg). Pe o fisură în stânga sus de tot se văd nişte pitoane, acestea reprezentând a doua lungime a traseului Înger Căzut.

LC 2 (35 m, grad 6+, A0 (7+)): Plecăm în sus pe o fisură-diedru. Această se termină şi lasă loc unei feţe compacte de 2-3m. După ce o depăşim facem stânga la nişte pitoane foarte slabe legate cu o cordelină. Acestea s-ar putea să nu ţină în urma unei căderi. În continuare uşor stânga descăţărăm 1/2m, pentru ca apoi să prindem o fisură arcuită dreapta. În principiu, trebuie parcursă fața aproape verticală și fără prize evidente ce ne desparte de diedrul de deasupra. Pe față se găsesc alveole, dar pașii nu sunt banali, fiind cotați undeva la gradul 7+. La terminarea feței se cotește stânga spre diedru, unde se prinde aripa evidentă a acestuia. Se continuă pe diedrul care a dat numele traseului, un diedru pe alocuri un pic pe spate, un pic fizic. După 6-7m traversăm stânga (piton ascuns după o muchiuţă din stânga - îl vedem abia când suntem în dreptul lui) şi continuăm pe următorul diedru, din stânga. Regrupăm la 2-3m după terminarea diedrului la 4 pitoane consolidate cu cordelină. Putem continua în sus, până la o regrupare intermediară, însă frecarea corzilor va fi mare.

LC 3 (30 m, grad 6): Urcăm pe diedrul de deasupra regrupării, având pitoane bune şi dese. După 6-7 m diedrul se desparte în două, noi îl urmăm pe cel din dreapta. Ajungem la o primă platformă cu 2 pitoane, unde însă nu regrupăm. Continuăm pe dreapta, peste o mică burtică, apoi încă 3-4m pe o fisurică până în regruparea cu 3 pitoane.

LC 4 (45 m, grad 6): Urcăm încă 3-4m pe diedru, până la o brână de piatră unde intersectăm traseul Lupul cel Rău (care traversează spre stânga). Continuăm pe o fisură offwidth ușor dată pe spate, ce mai apoi devine un horn lărguț. După depășirea pasajului terenul devine ușor și neasigurat. Urmează un fel de brână/vâlcel ușor, înierbat și neasigurat, barat de 2 burtici neasigurate (se pot plasa nuci sau frienduri foarte solide - de asigurat cu bucle lungi, altfel s-ar putea să le mutăm din plasamentul iniţial la trecerea pasajelor). Regrupăm la un copac mare după 30-35m de la ieșirea din horn. Traseul se sfârşeşte în creasta Peretelui Animalelor.

Surse informaţii
Ioana Acsinia - http://flutureledepiatra.ro/2011/09/26/diedrul-corbilor/

Acces şi retragere

Rută acces: Din Poiana Inului, ultima poiană din Cheile Râșnoavelor înainte de barieră, se urcă în stânga prin pădure pe un vâlcel evident până spre finalul acestuia. Înainte să ieșim din pădure pe grohotiș, poteca cotește dreapta pe la baza Peretelui Animalelor. Traseul nostru este printre primele din perete, între două creste al căror început este mai proeminent avansat în pădure.

Puteţi citi toată descrierea traseului Muchia Iepuraşului 5A aici: http://www.roclimbs.ro/Ruta.aspx?ID_Ruta=460
Rută retragere: De la ișirea din traseu se prinde o potecă ce coboară în zig-zag spre dreapta, prin pădurea din spatele Peretelui Animalelor, pe teren destul de înclinat. Poteca duce până la colțul cel mai din dreapta al peretelui, unde cotim dreapta spre baza Peretelui Animalelor și înapoi pe vâlcel până în Poiana Inului.

Topo

Poze

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Jurnale

Diedrul Corbilor

Useri care au parcurs traseul

Andrei Holban - 05.11.2017
Andrei Holban - 08.11.2014
Lucian Apostu - 01.01.1900

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs