Muchia Alveolelor (Muchia Albă) 5A

Dată: 1961
Reparat: Mihai Sima

Descriere traseu

Fața cu surplombe din partea centrală a peretelui sud-estic al Postăvarului este caracterizată de două fisuri simetrice, formând litera X. În stânga acestei fețe se află un jgheab cu o stâncă de culoare albă, care brăzdează peretele pe toată înălțimea sa. Muchia din stânga acestui jgheab este Muchia Alveolelor. Traseul poate fi împărțit în trei segmente. Primul, 4 lungimi de coardă, urmărește muchia propriu-zisă care este barată la partea superioară de un perete surplombant. Traversând spre dreapta jgheabul alb, parcurgem pe acesta a doua parte a traseului, 3 lungimi de coardă. Ieșirea din jgheab este la rândul ei închisă de o mare surplombă, astfel încât partea a treia a traseului, ultima lungime, se desfășoară în peretele din dreapta. Există și posibilitatea de a ieși pe peretele din stânga.

Traseul intersectează traseul TNT (în penultima) şi merge comun cu acesta pentru 5 m. Traseul Alveolelor continuă în sus, iar TNT merge la dreapta, în traverseu.
Surse informaţii

Acces şi retragere

GPS: N 45° 32' 52.8" E 25° 32' 08.6"
Rută retragere: Coborârea se face prin vâlcelul împădurit din dreapta peretelui, traversând la timp către stânga, pentru a evita ruptura de pantă de la bază.

Topo

Muchia Alveolelor (Muchia Albă)

Poze

alt

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs

Hartă

GPS: N 45° 32' 52.8" E 25° 32' 08.6"