Astăzi se împlinesc 62 ani de la deschiderea traseului Fisura Răsucită (Ţancul Mic).  Astăzi se împlinesc 58 ani de la deschiderea traseului Traseul 23 August (Peretele Mare din Padina Popii).

Hornul Suspendat 3B

Dată: 1973

Descriere traseu

LC1 (~30m)
Intrarea in traseu este marcată clar si mare cu litere roşii. Traseul avansează apoi în dreapta pe o zona relativ friabilă (! atenţie, se pot da foarte uşor pietre jos în poteca unde pot fi oameni !) până pe o brâniţă care poate servi drept regrupare intermediară (spit + ancora). Lungimea continuă printr-o zonă cu aspect de hornuleţ, puternic înierbată. Regruparea se află la baza hornului de la care îşi ia numele traseul, într-un fel de găoace destul de comodă.

LC2 (~30m)
Începe cu un pas uşor surplombant (5), dar apoi continuă mai domol pe faţă. Asigurările sunt majoritar pe spituri, suficient de dese, însă se mai pot găsi şi pitoane prin horn. Pe la mijlocul lungimii se mai află un pas de 5+. Ieşirea din traseu, care reprezintă un alt pas cheie al traseului (5+) se poate face ori direct în sus, urmărind linia de spituri, ori traversând pe fata din dreapta fisurii (pe la pitonul foarte mare şi vizibil)

Acces şi retragere

Rută acces: Traseul începe la dreapta (sus, cum privim spre stâncă) de traseele de escalada din Sectorul cariera, într-o zonă cu grohotiş, aproximativ vis-a-vis de măsuţa de tablă.
Rută retragere: Retragerea se face fie via rapel, fie utilizând poteca de acces pentru refugiul turistic Sf. Ana, ceea ce presupune o mică traversare spre stânga după ultima regrupare din traseu.

Topo

Hornul Suspendat

Poze

alt

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Jurnale

Useri care au parcurs traseul

Adrian Mihai - 15.08.2017
Alex Cristescu - 15.08.2017
Adrian Mihai - 28.04.2017
Alex Cristescu - 28.04.2017
Andrei Holban - 24.12.2014
Andrei Holban - 15.09.2013, Vara
Lucian Apostu - 01.01.1900

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs