Fisura Bobot 5B, 8+/9- (6+, A0)
0.00/5 (0 voturi)

Privelişte:
Frecventat:

Sumar

Traseu medaliatPitoaneSpituriAsigurări dubioaseAsigurări mobileFisurăCopaciIarbăFantastic

Premieră şi reparații

Premieră: Francisc Wild
Dată: 1966
Dată reamenajare: 18.09.2019
Poveste reamenajare: Link

Descriere traseu

Mergând cu mașina dinspre Herculane spre Târgu Jiu, la aprox 24 km de Băile Herculane, privirea ne este atrasă de un turn de calcar cu o siluetă impunătoare, situat pe partea stângă, foarte aproape de drum. Ne aflăm în punctul "La Bobot", traseul care urmează fiind printre primele deschise pe Valea Cernei.

Roca este sănătoasă, primele două lungimi fiind puțin prăfoase, pitoanele sunt suficiente, dar vechi. Recomand 2-3 frienduri mărimi medii pentru a dubla, mai ales pe prima lungime, câteva țevi ce nu inspiră încredere. Traseul a fost reabilitat de curând cu ancore mecanice.

LC 1: Începe printr-o zonă cu mușchi și iarbă (5m) până la un copac după care punem o asigurare. De aici traversăm ușor stânga, escaladăm o fisură scurtă și traversăm înapoi dreapta. Continuăm vertical pe altă fisură și după câțiva metri găsim regruparea cu 2 spituri.

LC 2: Începe cu un pasaj de liber, apoi un diedru înclinat blocat la capăt de o surplombă pe care o ocolim prin dreapta. Continuăm printr-o zonă mai ușoară, uimiți de formele pe care stânca ni le dezvăluie în aceste locuri. După câțiva metri orientați spre dreapta schimbăm direcția spre stânga conduși de pitoane. Regrupare la un pom.

LC 3: Ieșim pe creasta cu iarbă din fața noastră pe care o urmăm până la baza unei fețe căzute pe care se văd pitoane și pe care o vom escalada în a patra l.c.

LC 4: În sus pe fața căzută. Regrupăm la baza unei fisuri.

LC 5: Începe pe o fisură verticală, pitoanele pentru asigurare întâlnindu-le câțiva metri mai sus. După cca 15m linia pitoanelor părăsește fisura care se lărgește mai sus și continuă în stânga pe un diedru înclinat, trece o mică surplombă și iese în regrupare.

LC 6: Este scurtă, dar dificilă. Primii metri nu sunt deosebiți, apoi traseul urmează o fisură surplombată care se poate urca în bavareză. Autorii premierei au urcat pe fața din dreapta acestei fisuri, cu ajutorul scărițelor. Regruparea este comodă.

LC 7: Are cam 40m, trecând și printr-o regrupare intermediară. Ceva mai ușoară decât anterioarele, prezintă o mare varietate de pasaje (horn, fisură, diedru, traversare) pe o stâncă excelentă, specifică văii Cernei.
Surse informaţii
Topo și Text - Cornel Zarescu

Acces şi retragere

GPS: N 45° 03' 18.3" E 22° 36' 02.2"
Rută acces: După ce am intrat pe drumul pietruit ce se ramifică puțin mai în aval de turn și am identificat locul unde este scris cu vopsea numele traseului, trecem de prima probă: traversarea râului. De menționat că din dreptul locului unde este trecut numele traseului mai urcăm prin pădure cca 50m până găsim pe perete o săgeată și inițialele F.B.
Rută retragere: Retragerea din aceste locuri se face coborând pe la baza bolovanilor pe versantul opus peretelui pe care am urcat, până într-o mică șa împădurită. De aici se poate coborî în Valea Cernei fie spre stânga, fie spre dreapta.

Topo

Sursă: Cornel Zarescu

Poze

Sursă: Pall Endre

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Jurnale & referinţe

Useri care au parcurs traseul

Lucian Apostu - 01.01.1900

Useri care doresc să parcurgă traseul

Stefan
Chereches Cristian

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs

Film - Páll Endre  - 19.06.2015

Hartă

GPS: N 45° 03' 18.3" E 22° 36' 02.2"