Astăzi se împlinesc 73 ani de la deschiderea traseului Creasta Vulturilor (Uriaşului) (Peretele Policandrului (Vulturilor)).  Astăzi se împlinesc 62 ani de la deschiderea traseului Traseul Izvorului (Peretele Padinei Închise).  Astăzi se împlinesc 61 ani de la deschiderea traseului Traseul Floarea de Colţ (Turnul Mare al Dianei).

Suzana 5B

Dată: 1975
Premieră rotpunkt: Dan Borcea

Descriere traseu

LC 1: Prima lungime este de fix 50m. Se merge de-a lungul unei fisuri oblice, fie rampa, fie traversare. Cațărarea nu este ușoară, ci destul de susținută cu pași delicati pe alocuri. Apoi urmează o porțiune verticală pe prize foarte mici și buzunare. Secretul este să se țină minte buzunarele care s-au ținut la mână pentru a se folosi ulterior la picioare căci acestea nu mai sunt vizibile de sus. O lungime absolut superbă!

LC 2: Se continuă drept în sus pe verticală la buzunare și miscări superbe de cățărare liberă. Se ajunge la o regrupare incomodă la o ancoră și un spit. Un pic mai sus şi mai la stânga este platforma de regrupare din Hermann Buhl, însă nu trebuie să cățărăm până acolo, traseul nostru continuă către dreapta. Aceasta lungime este foarte scurtă.

LC 3: Se continuă în sus până interesctăm traseul Hermann Buhl. Atenție! Nu cățărăm decât 2-3m pe Hermann Buhl urmând să părăsim linia acestuia traversând în dreapta de-a lungul unui prag sfărâmicios. Avem de depășit o surplombă.

LC 4: Se pleacă în dreapta. Se regrupează sus la punctul de rapel.

Surse informaţii
Silvia Murgescu - http://www.silvique.ro/2014/07/2014-06-14-costila-traseul-suzana-din-tancul-mic-5b-8-7-a0-4lc.html
Foto - Titus Gonțea - http://titusgontea.blogspot.ro/2010/08/alpinism-mizantrotheosis-2010.html

Acces şi retragere

Track GPS:  - Tancul Mic.gpx
GPS: N 45° 25' 51.7" E 25° 30' 03.7"
Rută acces: De la Refugiu se traversează Valea Coştilei şi se urcă pe poteca ce duce pe partea sudică a Ţancului Mic. Se trece de majoritatea traselor, oprindu-ne la o fisură orientată oblic stânga (un fel de rampă). Aceasta constituie prima lungime.
Rută retragere: În rapeluri de-a lungul traseului.

Topo

Poze

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Jurnale

Suzana

Useri care au parcurs traseul

LauraB - 10.09.2016, Vara

Useri care doresc să parcurgă traseul

Chereches Cristian

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs

Film - Winter Alps Trilogy 2013 - 29.06.2013

Hartă

GPS: N 45° 25' 51.7" E 25° 30' 03.7"
Rută retragere: În rapeluri de-a lungul traseului.