Traseul Oblic 3B

Dată: 1973
Reparat: Dan Vasilescu

Descriere traseu

LC1 (40m, 5+): Urcăm vreo 2m cu pământ, stâncă şi multă iarbă. Pe perete în dreapta avem prima asigurare, o ancoră chimică. Continuăm pe o faţă căzută care are din când în când mici perniţe cu pământ şi/sau iarbă. În total găsim 8-9 asigurări, ancore chimice, pitoane şi un spit, fie pe faţa căzută fie pe perete. La finalul lungimii avem o altă zonă cu multă iarbă. Regrupare comodă cu 1 spit şi 2 pitoane.

LC2 (50m, 6): La 1m în dreapta regrupării avem un piton. Urcăm spre stânga o mică faţă cazută, asigurăm o ancoră, apoi un piton în fisură, trecem de o zonă cu pământ, iarbă şi arbori. Ajungem la un mic diedru foarte deschis, peste care se scurgea pa din infiltraţii, având în fisura din mijloc 2 pitoane. Ieşim pe muchie pe stânga şi descăţărăm ajungând pe o faţă căzută unde avem un piton în stânga. Îl putem ignora pozitionându-ne bine pe picioare când urcăm înapoi pe rampa îngustă de lângă perete unde asigurăm o ancoră chimică. După ce trecem de un smoc de iarbă şi o zadă găsim 2 pitoane la picioare şi 2 pitoane în perete. Descăţărăm pe faţa căzută de pe care am ieșit mai devreme, unde vedem 3 asigurări, o ancora mecanică in stanga si 2 ancore chimice pe dreapta. Aici avem pasul lungimii. Putem ignora ancora mecanică; pe dreapta stânca poate fi parţial umedă. După ce se termină faţa căzută mai găsim o ancoră pe dreapta şi ajungem în regruparea comodă cu o ancoră chimică jos şi 2 pitoane mai sus. Această lungime are cele mai multe asigurări din traseu.

LC3 (25m, 7): Lungimea cu pasul traseului, aflat la 3 m deasupra regrupării. Asigurăm 2 ancore chimice şi un piton bătut într-o fisură oblică, nu se vede de jos, şi dăm de pas. Picioarele sunt la aderenţă, apucăm niște prize open hand şi trebuie să ne săltăm pe un mic prag. Aici un secund neantrenat poate avea mari probleme chiar dacă trage de bucle. Puţin mai sus dăm de o fisură înierbată parţial (ancora chimică și o țeavaă mai jos într-o fisuraă) pe care o depăşim cu o bavareză, poziţionându-ne bine pe picioare. Deasupra dificultăţile scad, reapare vegetația şi ajungem în regruparea comodă, aflată sub un mare bolovan şi având 2 ancore chimice.

LC4 (40m, 5+): Ieşimîn stânga bolovanului pe o faţă căzută asigurând la ancore chimice şi pitoane. Continuăm pe fața din stânga unei fisuri parţial înierbate asigurată cu un piton cu inel, verificând prizele. Mai sus terenul este mai pământos/friabil. Regrupare la o zadă, în poteca spre Brâna Aeriană.

Surse informaţii
Muntii Bucegi Drumetie Alpinism Schi - Walter Kargel, Bel Alpin, Bucureşti, 2000
Cristi Popescu - http://totpedrum.blogspot.ro/2013/05/surplomba-cu-pendul-3lc-7_24.html
Descriere actualizata: Rupi, Dorin Cristea.

Acces şi retragere

Rută acces: Urcăm pe versantul stâng al Vâlcelului Stâncos pe poteca până când aceasta o ia orizontal la stânga. La baza versantului drept, cel cu Peretele Vâlcelului Stâncos, observăm o lespede sub care este o mică grotă oblică. În perete deasupra arborilor vedem o surplombă cu partea de jos înnegrită de infiltraţii (din traseul Surplomba cu Pendul). Coborâm în talveg şi urcăm câţiva metri prin grohotiş, apoi ne întoarcem spre aval urcând diagonal pe trepte pământoase mici pe lângă o zadă mare aflată la 2-3m mai sus de grotă. Continuăm diagonal stânga apoi în zig-zag pe trepte de pământ printre arbori. Ajungem la o brână orizontală de 1/2m lăţime şi câțiva metri lungime deasupra căreia pe stâncă la 1,5m înălţime găsim o ancoră chimică. Drept în sus observăm asigurări din prima lungime a traseului Surplomba cu Pendul, iar în stânga peste zona înierbată faţa căzută din prima lungime atraseului Oblic.
Rută retragere: Stând cu faţa la versant, urmăm spre stânga poteca în care am regrupat la o zadă la finalul traseului. În circa 5 min ajungem la plăcuţa în memoria alpiniştilor şi vedem capătul lanţului. Coborâm ţinându-ne de acesta pentru mai multă siguranţă, apoi descăţărăm şi ajungem La pândă.

Topo

Poze

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Jurnale

Traseul Oblic

Useri care au parcurs traseul

Ad Rian - 04.07.2018
Dorin Cristea - 04.07.2018
Dorin Cristea - 05.08.2017, Vara
Eugen Popescu - 01.08.1980, Vara
Ad Rian - 01.01.1900, Vara

Useri care doresc să parcurgă traseul

Andrei Vlad
Chereches Cristian

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs