Hornul cu Peşteră 6A, (6a, A1)
0.00/5 (0 voturi)

Premieră: Constantin Braneci, Frank Schobel
Dată: 1989

Descriere traseu

LC1: Drept în sus pe horn. Uşurel. Puţine asigurări dar suficiente. Pe la jumătatea hornului se află o regrupare pe un parg însă se poate continua în sus. Se iese într-un soi de peşteră mare şi se regrupează în partea dreaptă la un bolovan, cu buclă mare sau cordelină. 55m, 6+

LC2: Pe peretele din dreapta. Puţine asigurări şi cam proaste. Paşi impuşi de liber 7-/7. Căţărare superbă. Drept în sus până într-o surpombă de unde se traversează, pe burtă sau pitit în stânga. Se regrupează într-o grotă, fie la clepsidra din buza grotei, fie, mai comod, la clepsidra din fundul grotei. 25m, 7-/7

LC3: Impus artificial la scăriţă, impusă căţărare libeă 7-/7. Ieşirea din grotă e pe tavan, la scăriţă. Asigurări suficiente. Ar fi utile 2 scăriţe. Apoi continuăm drept în sus la artificial, de-a lungul unei fisuri fine pe verticală. Expunearea e fantastică. Din loc în loc se impune căţărare liberă întrucât distanţa dintre cuie e mare. Se iese pe teren mai uşurel unde în schiţă apare o regrupare însă eu am continuat în sus până pe o brână mare, largă. Pe partea finală se caţără un diedru spălat, neasigurat, fantastic! Regrupare la copac. 55m, A1 7-/7

LC4: Se pleacă pe coama stâncoasă, drept în sus. În surpombă se traversează stânga la o fisură şi se continuă drept în sus. Asigurări puţine dar suficiente. Căţărare delicată. Am asigurat la 2 cuie, în fisură, incomod, atârnat. 30m, A0 7-/7

LC5: Drept în sus pe fisură. După ~20m se iese pe teren uşor şi se regrupează la un copac. 30m, 7-

Surse informaţii
Silvia Murgescu - http://www.silvique.ro/2014/10/2014-09-14-buila-hornul-cu-pestera-6a-7-7-5lc.html/2

Acces şi retragere

GPS: N 45° 16' 26.1" E 24° 07' 35.5"
Rută acces: De la Cabana Cheia se traversează apa şi se merge pe poteca marcată Triunghi Albastru. În dreptul Peretelui se traversează iar apa şi se urcă pe grohotiş vre-o 50m până la baza peretelui, respectiv a uni horn mare, clar.
Rută retragere: Se caţără pe teren foarte uşor pe coamă în stânga. Apoi se merge pe creastă până într-o şa de unde începem să coborâm în stânga în rapeluri lungi de-a lungul unui vâlcel.

Poze

alt

Descoperă detalii despre acest traseu de la cei care l-­au parcurs

Jurnale & referinţe

Vezi video-uri cu traseul realizate de cei care l-­au parcurs

Hartă

GPS: N 45° 16' 26.1" E 24° 07' 35.5"