Astăzi se împlinesc 73 ani de la deschiderea traseului Trei Surplombe (Peretele Gălbenelelor).  Astăzi se împlinesc 46 ani de la deschiderea traseului Traseul 1 (Ocolaşul Mic).  Astăzi se împlinesc 46 ani de la deschiderea traseului Traseul 2 (Ocolaşul Mic).  Astăzi se împlinesc 46 ani de la deschiderea traseului Traseul 3 (Ocolaşul Mic).

Peretele Lespezi

5.Amintirilor Descriere Coordonate5A3 LC0     Alpinism31
6.A 40-a Aniversare Coordonate4B4 LC0     Alpinism01

Acces şi retragere

GPS: N 47° 43' 35.8" E 23° 39' 54.4"
Rută acces:
Din Baia Mare o luăm spre Ferneziu iar la cariera de la Limpedea (zona de escaladă) o luăm în dreapta spre Chiuzbaia. Ajungem în sat, lăsăm mașina parcată la baza mini pârtiei și o luăm pe jos pe străduța pietruită; după nici 5 minute ajungem la o bifurcație unde se găsește amplasat un panou cu harta zonei și unde sunt amplasate și indicatoarele cu traseele turistice. Noi urmăm traseul pct albastru care urcă direct pe Igniș.

Prima parte a traseului trece prin livezi și pe lângă borcutul/izvorul de apă minerală urmând un urcuș lin prin fânețe și continuând prin pădurea de foiase; se urcă până pe marginea pădurii de unde se ține ușor stânga pe curbă de nivel, urcând apoi de-a lungul unui vâlcel pământos. După cca o oră de mers intersectăm un drum forestier unde părăsim marcajul și o luăm spre stânga pe acest drum. Pentru a ajunge cât mai repede la perete trebuie urmat pe acest drum, pe curbă de nivel, vreme de cca 25 de minute până când se va ivi peretele undeva sus prin pădure, drumul va coborî ușor și va face o curbă spre stânga. În acest punct trebuie urcat prin pădure pe un vâlcel cu pământ și pietre, deși la început e mai slab observabil din cauza arborilor din pădure, aceasta devine foarte clară după câțiva metri parcurși.
Urcând vâlcelul ne vom orienta treptat spre stânga trecand printr-o zonă cu blocuri mai mari de andezit; peretele se ivește din ce în ce mai bine, de fapt am ajuns la baza peretelui.
Durată acces: 1h 30min

Repartizarea traseelor

Poze

Sursă: emaramures.ro

Hartă

GPS: N 47° 43' 35.8" E 23° 39' 54.4"