• Descriere şi trasee
  • Vreme

Caracteristici generale

Descriere

Se ridică din firul vâlcelului cu acelaşi nume,formând malul nordic al acestuia. Este un perete relativ mic, cuprinzând treitrasee de dificultate III - IV.

Surse informaţii

Trasee

Nr.    Nume    Grad    Lungime    Frumusețe    Tip    Jurnale    Parcurgeri
1.Traseul Oblic Descriere Poză Coordonate3B4 LC3     Alpinism55
2.Surplomba cu Pendul Fantastic Descriere Topo Poză Coordonate4A3 LC4     Alpinism13
3.Bivuacul Caprelor Fantastic Descriere Topo Coordonate3B4 LC4,333333     Alpinism39
4.Domn Dan Traseu neidentificat Coordonate0     Alpinism00

Acces şi retragere

Rută acces: De la Refugiu traversăm Valea Coştilei, trecem pe lângă Ţancul Mic (vom continua pe poteca de jos, nu cea care merge pe la baza ţancului) şi mergem pe poteca de Brâna Aeriană şi, la intersecţia cu Vâlcelul Stâncos, părăsim poteca urcând pe feţele din dreapta (în sensul urcării) spre baza peretelui cu un tavan mare, vizibil din potecă, orientându-ne spre partea din dreapta a peretelui.
Rută retragere: Cea mai simplă variană de retragere este în rapel. Cu semicorzi de 60 suntem jos dintr-un singur rapel. Putem continua însă, în sus, printre jnepeni şi brazi, şi vom ajunge în poteca de Brîna Aeriană, însă această variantă nu este recomandată din cauza vegetaţiei abundente.

Schiţe

Repartizarea traseelor

Poze

Hartă

GPS: N 4,54310419720042E+16°0.0' E 2,5501037214653E+16°0.0'

Vremea în Coştila

Ultimele trasee parcurse în Peretele Vâlcelului Stâncos

Traseul Oblic 3B, 6+ A1 (7)

Este caracterizat printr-o fisură paralelă cu firul Vâlcelului Stâncos, iar după terminarea acesteia urmăm linia asigurarilor pe un traseu ce se adaptează condiţiilor naturale ale reliefului, ieşind în final la un molid aflat în traseul Brânei Aeriene.
    Marian Anghel - 12.09.2018

Ultimele trasee parcurse în Coştila

Valea Coştilei 1B

Valea Coştilei despică adînc faţa răsăriteană a abruptului Coştilei, începînd de sub platou, unde îşi resfiră într-un amfiteatru larg, bazinul superior. Ea prezintă două fire mai însemnate: Firul Hornurilor şi Vîlcelul de sub Perete. Valea trece în porţiunea mijlocie pe la baza peretelui ce formează flancul sudic al Crestei Coştila-Gălbinele, lasă în stînga Ţancul Ascuţit, sub care se află refugiul alpin ,,Coştila", şi confluează cu V. Gălbenelelor, firul comun luînd denumirea de Hoagele Urzicii.